איזון בין קידום אתר לעיצוב אתר, איך להימנע מפיספוס לקוחות

"קידום מביא אנשים לאתר אך UX/UI זה מה שגורם להם להתקשר"
אור סטפנסקו, MUZAR Digital Art UX/UI

ובכן כמובן שקידום בגוגל יכול להביא אתר למקום מספר אחד אך באותה עת להתפשר על העיצוב ושימושיות האתר לטובתו יכול לגרום לאתר להיות לא מובן, לא ברור ולא מכוון ללקוח ולכן הלקוח הנכנס יצא וימשיך לחפש באתר אחר, דבר זה נקרא bounce.

אנו רוצים לשמור על הלקוח באתר, לגרום לאתר לענות על הצרכים שלו ולעניין אותו על מנת שימשיך לגלוש וזה יקסום לגוגל, יבלה יותר זמן, יפתח אמון וכמובן לבסוף גם יתקשר.

הכלל הכי חשוב ולפני הכל:

הכירו את הלקוח, צרו לכם אוואטר(דמות) של קהל היעד. מה הוא רוצה, מה הוא מחפש באתר, האם הוא מחפש לראות אמינות ומידע מקצועי עם המלצות ואז יפנה או שישירות וטופס צור קשר עם תמונה יספק.
דבר זה תלוי בסוג השירות, בלקוח, ובתחום הכולל תחתיו נושא האתר ויכול לגרום לאתר עם צרו קשר כטופס או צרו קשר כלחצן המוביל לווטסאפ להיות דיל ברייקר.

הכלל השני:
וודאו שיש מספיק מרווח לבן בין אלמנטים ושהם מאורגנים במקבצים, מרווח לבן או מרווח ריק הוא המרווח בין האלמנטים באתר, אנו רוצים שיהיה מקבץ עם מעט מרווח לבן בין אלמנטים קשורי נושא ומרווח לבן בין מקבצים אלו על מנת למקד את הקלוח לאן שהוא רוצה וליצירת בהירות.

הכלל השלישי:
צרו בהירות בממשק האתר, אל תנסו את הטריקים של לחצנים במקומות לא נוחים וממשק שמוביל למעבר מוגזם ומיותר בין עמודים. כמה שפחות קליקים לפעולה וכמה שהממשק יותר ברור יותר טוב.

ישנם טריקים שמטרתם היא לגרום לגוגל לחשוב שהלקוח בילה הרבה זמן באתר אך מבחינת ממש משתמש הופכים את החוויה ללא נוחה, יש תבניות מיושנות שמטרתן היא לדחוף ללקוח את המוצר לפני שהוא החליט ועד שהוא מחליט הוא צריך לעשות את הגלילה חזרה למקום בו הפניה או לגלול עד תחתית האתר לכך…

אל תגרמו לו להצטרך לחשוב מעבר למה שהוא צריך כדי להגיע אלייכם, הבינו מה הוא רוצה והתאימו את הממשק אליו, זהו כלל זהב שמוביל לאתר טוב עם ממשק טוב שהחוויה בו כבר תגרום ללקוח ליהנות ולהמשיך לגלוש בעצמו מרצונו האישי ואפילו להמליץ ולשתף ברוח טובה!

מוזמנים ליצור קשר

לקוחות מספרים

מדריכים נוספים

מוזמנים ליצור קשר

לקוחות מספרים

מבצעים

דילוג לתוכן