איך להתאים עיצוב לקהל היעד?

אנחנו בO&N Digital Art מאמינים כי כל עיצוב הוא צעד חשוב ביצירת התדמית העסקית שלכם ולכן עליו להתאים לקהל היעד שאליו אתם פונים. 

על מנת להבין איך להתאים עיצוב לקהל היעד, ראשית צריך להבין איזה תחום וקהל יעד משתייכים אליו. 

כך ניתן להבין באיזה צבעים נכון להשתמש ולפרש את התחום ואת כל מה שקשור אליו(לילדים, אירוע , רפואה ועוד…).

תחום העיסוק הוא מה שיעזור למעצב שלכם לבחור עיצוב, פונט, צבע, בהירות, תמליל וכו ולכן חשוב להגדיר בבירור קודם לכן מהו תחום העיצוב.

כמו כן, לאנשים, קבוצות, וארגונים שונים ישנם צרכים שונים ועל מנת לתת לכולם מענה אולטימטיבי- יש צורך לבחון בדקדקנות צרכים אילו. כאשר המעצב ידע מה הצורך שלכם, הוא יצליח לפענח איזה עיצוב מתאים לכם, הכל תלוי במה אתם רוצים לשדר ואיך… 

נקודה נוספת שהיא קריטית בבחירת עיצוב לקהל היעד הנה אפיון קהל היעד.
אפיון מדויק של קהל היעד של העסק שלכם יקבע איך יראה עיצוב הלוגו, האתר, או הדף העסקי, איך ננסח את השפה בטקסטים, מה תהיה חוויית המשתמש ואיך יראו הקמפיינים שלכם. 

אם לא נדע מי הם האנשים אליהם אנו פונים, נתעכב עם העיצוב נבזבז כסף רב בקמפיינים הפונים לקהל יעד רחב מדי. יתרה מזאת, אנו עלולים לפנות לקהלים הלא נכונים. 

חשוב לציין כי ישנם פרטים בסיסיים שתהיו חייבים להכיר על קהל היעד שלכם- 

  1. מאפיינים דמוגרפיים: קבוצת גיל, קבוצת אוכלוסייה ועוד…
  2. מיקום, שפה.
  3. מקצוע ותפקיד.
  4. תחומי עניין, אורח חיים, העדפות צרכניות. 
  5. איפה הלקוח שלנו משוטט באינטרנט: קבוצות פייסבוק, אינסטגרם, אתרי חדשות, בלוגים, קטלוגים, עיתונים, מעריבים… מהו המשפך העסקי שלכם? 
  6. רגש שנרצה לעורר בו – אהבה,חגיגה,ידע ולימודים, טיפוח יופי וסטייל , ספורט ועוד..
     

 אם יש לנו כבר אתר או דף עסקי, נוכל לקבל מגוגל אנליטיקס ומכלי ניתוח הקהלים של פייסבוק מידע על הקהלים מתעניינים במוצר שלנו. מידע זה יעזור לנו בהגדרת קהל היעד. 

לאחר שעברנו על כל השלבים הנלווים נצליח לקבל את קהל היעד הכי מדוייק שיש, והכי רלוונטי לעיצוב שנעצב עבורו. לכן חשוב לעשות חשיבה ממוקדת ולהשקיע זמן ומאמץ על מנת שתשיגו את התוצאה הטובה ביותר עבור הקהל שלכם.