10 טיפים לעיצוב הלוגו המושלם

כיום בעלי עסקים רבים הגיעו למסקנה שעל מנת שהעסק שלהם יצליח לתפוס את תשומת לבם של הקהל שאליו הם פונים עליהם לעצב לוגו עסקי ומקצועי. לוגו לעסק מהווה הבסיס להצלחה של כל עסק בין אם קטן ובין אם גדול ולכן על מנת לעזור לכם להגיע להצלחה מקסימלית כתבנו מספר טיפים מהניסיון האישי שלנו שיעזרו לכם בבניית לוגו עסקי.

1. הלוגו מהווה הפנים של העסק שלכם –

זכרו הלוגו שלכם משקף את התדמית העסקית שלכם, עליו להיות ייחודי, קצר וקליט והכי חשוב- מייצג את הרעיון ותפיסת העולם שלכם.
כמו כן, הלוגו מהווה אמצעי קריטי ביצירת התדמית העסקית שלכם, עליו לעורר רגשות, תחושות ומסר ברור לקהל היעד שלכם. לכן, חשוב להשקיע זמן רב במסר שאתם רוצים לשדר.

2.בחירת שם –

כדאי לבחור שם פשוט וקליט. זאת יכולה להיות אות בשפה העברית או האנגלית או מילה שכן חשוב שהבחירה של שם העסק תהיה קשורה לתחום העיסוק. זאת על מנת שיהיה יותר קל לזכור אתכם. 

3.עיצוב הלוגו צריך לייצר רושם מיידי –

ידוע שרושם ראשוני משפיע על הבחירות הראשוניות שלנו בחיים כמו זוגיות, עבודה, סטייל אישי וכו.

אף על פי כן, על הלוגו שלכם לעשות רושם מיידי תוך מספר שניות. הלוגו מהווה המטבע החזותי של העסק שלכם ולכן שבריר מבט מספיק על מנת להחליט אם ללכת עם החברה שלכם או של המתחרים. 

ככל שיהיו פחות פרטים בלוגו משמע עיצוב פשוט כך ללקוח יהיה יותר קל לזהות את הלוגו שלכם ולבחור בכם.

4.קביעת קהל היעד תקבע כיצד הלוגו עתיד להראות –

חשוב לדעת מי קהל היעד שלכם ובהתאם לבנות לוגו מתאים. קהל יעד צעיר יתחבר ללוגו צעיר צבעוני ומעוצב יותר, ואילו קהל יעד מבוגר יתחבר יותר ללוגו פשוט ושמרני. לכן חשוב להבין מי הקהל יעד שלכם ובהתאם לבנות לוגו מתאים. 

5.גודל –

זכרו שבלוגו הגודל לא קובע. אם זאת על הלוגו להיות ברור בכל מידה שבה הוא מופיע – בין אם על כרטיסי ביקור או על שלטי חוצות.

6.צבע – 

לצבע יש אמירה עצומה לעסק שלכם. מומלץ להשתמש במקסימום שלושה צבעים.

בבניית לוגו מומלץ לשים לב לבחירת הגוון שכן כל גוון יראה טוב גם בדפוס וגם בתצוגת המסך. 

זכרו שעיצוב לוגו צריך להראות טוב גם בצבע אחיד וגם בצבע צבעוני. 

כמו כן שימוש בצבעים בלוגו יעביר לנו תחושה וצריך לבדוק אם זאת אכן התחושה שאנו רוצים להשיג.

לדוגמא- אדום מעביר תחושה של אהבה,כעסף תשוקה, כוח ואילו כחול מעביר תחושה של חופש,רצינות,טכנולוגיה והתפתחות.

7.תעזו –

נסו למצוא את הדרך לבלוט מעל המתחרים שלכם גם אם זה רעיון מצחיק או מטופש. הרעיון הוא להשאיר חותם אצל אנשים ושיזכרו אתכם. 

8.ניתן לקבל השראה לעיצוב מלוגואים של עסקים קודמים –

הרבה פעמים עולים רעיונות לעיצוב לוגו לעסק באמצעות עסקים דומים. במהלך החיפוש בטוח תגלו דברים חדשים שיתנו לכם כיווני יצירה חדשים וכן יעשירו את הידע שלכם. 

9.קבלו פידבקים וחוות דעת מהסביבה – 

לקראת סיום ההחלטה על הלוגו העסקי חשוב לקבל חוות דעת מאנשים שונים כתחליף ללקוחות. לוגו טוב יהיה ייחודי, ולא יגרום לסלידה כלשהי. 

10.חברות עם לוגו קיימות זמן רב יותר – 

זכרו שעל מנת להשאיר חותם יש להשקיע ביצירת לוגו שייזכר לאורך זמן רב. לא סתם שחברות עם לוגו לעומת חברות ללא לוגו הן חברות מצליחות יותר מה שעלול להגדיל  את ההכרה במוצרים של החברה לאורך זמן.